0
سبد خرید خالی است.
logo
منو
logo
logo

تاریخچه باشگاه رئال مادرید!


نام کامل پر افتخارترین باشگاه فوتبال تاریخ اسپانیا و یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های دنیاست. باشگاه فوتبال رئال مادرید که در ششم مارس سال 1902 تاسیس شد بعد از گذشت چیزی حدود 119 سال از تاریخ تاسیس خود توانسته با 34 مرتبه قهرمانی در لالیگا، 19 قهرمانی در کوپا دل ری، 11 سوپرکاپ اسپانیا، 13 قهرمانی چمپیونزلیگ(لیگ قهرمانان اروپا)، 2 جام یوفا، 4 سوپرکاپ اروپا و 4 قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان تبدیل به پرافتخارترین تیم قاره اروپا و برنده جایزه بهترین تیم قرن از سمت یوفا بشود

رئال باشگاهی که هرگز سقوط نکرد!

سفیدپوشان شهرمادرید تا کنون هیچگاه از رقابت‌های سطح اول اسپانیا به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌اند و همیشه در لالیگا حضور داشته‌اند.
ورزشگاه خانگی این تیم “سانتیاگو برنابئو” نام دارد که از سال 1947 به عنوان استادیوم اختصاصی رئال مادرید انتخاب شد و با گنجایشی بیش از 80 هزار نفر یکی از ورزشگاه‌های بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

از رقبای این باشگاه در سطح اسپانیا می‌توان به بارسلونا و اتلتیکومادرید اشاره کرد. بازی‌‌های این تیم در مقابل بارسلونا که به “ال کلاسیکو” معروف است بیننده‌های زیادی در سراسر جهان دارد.

رئال مادرید را معمولا با لقب‌هایی مثل: سفیدها، قوهای سفید، کهکشانی‌ها، کرکس‌ها، وایکینگ‌ها و اشباح و … می‌شناسند.

کهکشانی ها

رئال مادرید بخاطر این کهکشانی‌ها نامیده شد که عادت به جذب یا پرورش ستارگان بزرگ فوتبال دنیا داشت و‌ معمولا به صورت همزمان از حضور چند ستاره بزرگ در ترکیب خود بهره می‌برد، از بازیکن‌های معروف این باشگاه می‌توان به : آلفردو دی استفانو، رائول، گوتی هرناندز، ایکر کاسیاس، زین‌الدین زیدان، روبرتو کارلوس، رونالدو نازاریو، کریستیانو رونالدو، لوییس فیگو، دیوید بکهام، سرخیو راموس و… اشاره کرد.

تاریخچه کیت های فصل رئال مادرید

اگه شما هم جزو اون دسته هوادارای کهکشانی‌ها هستین که دنبال کیت کلاسیک رئال مادرید می‌گردین، بهتون توصیه می‌کنیم که قبل از خرید حتما تاریخچه تولید و تکامل کیت‌های این تیم رو مرور کنین:

باشگاه فوتبال رئال مادرید از همان ابتدا رنگ سفید را برای پیراهن‌های خود انتخاب کرد، پیراهنی ساده که یک خط تیره از وسط آن می‌گذشت و این خط به مرور حذف و به لوگو باشگاه انتقال یافت، اما پیراهن سفید رئال با حفظ سادگی خود در ادامه هم مورد استفاده این تیم قرار گرفت و تنها طرح موجود روی پیراهن سه حرف MCF که مخفف کلمه (MADRID CLUB DE FUTBOL) بود روی سمت چپ سینه آن نقش بسته بود.

رئال باشگاه اولین ها

در سال 1947 جرقه اولین تغییرات ذوی کیت رئال مادرید در ذهن مدیریت این تیم زده شد و پیراهن‌های این تیم، به پیراهن‌های دکمه دار تغییر پیدا کرد؛ همچنین در نوامبر سال 1947 باشگاه فوتبال رئال مادرید به اولین باشگاهی در فوتبال اسپانیا تبدیل شد که لباس تیمشان شماره‌دار شد.

کیت دوم رئال مادرید اکثرا به رنگ‌های ارغوانی یا سیاه طراحی میشده و همین امر باعث شده که این دو رنگ به نوعی جزو مشخصه‌های این تیم محسوب شوند.

داستان لوگوی رئال مادرید

شاید برای شما هم‌ جالب باشد که نشان تاج روی لوگوی این باشگاه چگونه به نقشی ثابت روی پیراهن و لوگوی این تیم تبدیل شد

در سال 1920، شاه آلفونسو سیزدهم با اعطای نشان سلطنتی رئال (رویال به معنای سلطنت) و نشان تاج پادشاهی به این تیم حمایت خود را از باشگاه فوتبال رئال مادرید اعلام داشت. با برکناری آلفونسو سیزدهم از مسند قدرت در سال 1931 بار دیگر لوگو این تیم به حالت اولیه و بدون تاج پادشاهی برگشت اما بعد از جنگ‌های داخلی اسپانیا و در سال 1941 مجددا کلمه رئال و تاج پادشاهی به این تیم برگردانده شد و این لوگو تا سال1997 تغییری نکرد

2 پاسخ به “تاریخچه باشگاه رئال مادرید!”

  1. الیاس گفت:

    زنده باد رئال مادرید

  2. الیاس گفت:

    زنده باد رئال مادرید
    رئال مادرید بهترین تیم فوتبال جهان است
    ماندن لوکامودریچ به رئال خیلی.خوبه
    کریم بنزیما وینسیوس بهترین بازی کنانن
    کاماونگما شوعامینی همچنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://vintagesport.ir/?p=29779
لینک کپی شد