0
سبد خرید خالی است.
logo
منو
logo
logo

تاریخچه باشگاه منچستر یونایتد

باشگاه فوتبال منچستر یونایتد، نام یکی از باشگاه‌های فوتبال انگلیسی است که در سال 1878 تاسیس شد. این باشگاه در ابتدای تاسیس نیوتون هیث نام داشت و در سال 1902 نام خود را به باشگاه منچستریونایتد تغییر داد. این تیم در سال 1910 اولدترافورد را به عنوان ورزشگاه اختصاصی خود انتخاب کرد.

پر افتخارترین تیم انگلستان

منچستریونایتد با کسب 20 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، 5 قهرمانی در جام اتحادیه و 12 قهرمانی در جام حذفی و 21 قهرمانی در سوپر جام انگلستان پرافتخارترین تیم فوتبال انگلیس محسوب می‌شود.
همچنین این باشگاه موفق به کسب 3 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شده است.

به‌جز تمام افتخارات بالا، منچستریونایتد تنها تیم فوتبال انگلیسی است که موفق به کسب سه گانه (قهرمانی جام حذفی،قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا) شده است.

همچنین این تیم با قهرمانی در رقابت‌های لیگ اروپا، در دسته‌ی پنج تیمی قرار گرفتند که در تمامی رقابت‌های معتبر اروپایی موفق به کسب عنوان قهرمانی می‌شوند.

چهره های ماندگار منچستریونایتد

از چهره‌های مهم و ماندگار این باشگاه می‌توان به: جورج بست،بابی چارلتون، دنیس لاو، سر مت بازبی، سر الکس فرگوسن، اریک کانتونا، دیوید بکهام و پل اسکولز، گری نویل، رایان گیگز، وین رونی و … اشاره کرد.

منچستریونایتد یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌ها فوتبال در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

از رقبای سنتی این تیم می‌توان به لیورپول،لیدز یونایتد، آرسنال،چلسی و منچسترسیتی اشاره کرد

داستان طراحی لباس منچستر


اگه هوادار منچستریونایتد هستین یا طرح لباسای این تیم رو می‌پسندین بهتون توصیه می‌کنم که تا آخر این مطلب رو همراه ما باشین تا با نحوه چگونگی طراحی کیت منچستریونایتد در سال‌های مختلف آشنا بشین:

باشگاه فوتبال منچستریونایتد که در 1878 و با نام اولیه نیوتون هیث توسط کارکنان راه آهن تاسیس شد در ابتدا با پیراهن‌هایی به رنگ سبز و زرد به همراه شورت ورزشی و جوراب آبی توی مسابقات شرکت می‌کرد.

در سال‌های 1894 تا 1896 این باشگاه با تغییر جزیی توی رنگ لباس با رنگ‌های طلایی و سبز پا به میدون مسابقات می‌ذاشت؛ سال 1896 سال شروع تغییرات بزرگ توی رنگ لباسای این تیم بود، توی این سال منچستر از لباس یک دست سفید به همراه جوراب‌های آبی استفاده می‌کرد و ورود رنگ آبی و سفید و به طراحی‌های لباس این تیم از همین سال کلید خورد؛اما این پایان تغییرات برای منچستر نبود.

با گذشت چند سال و همزمان با تغییر اسم این باشگاه به منچستریونایتد در سال 1902 پیراهن‌های این تیم به رنگ قرمز با شورت ورزشی سفید و جوراب سیاه در اومد تا فصل جدیدی توی تاریخ این باشگاه شروع بشه.

شاید براتون جالب باشه: تاریخچه باشگاه آث میلان


تیم فوتبال منچستر یونایتد چیزی حدود 20 سال (تا سال 1922) از همین ترکیب رنگی برای لباس‌هاش استفاده می‌کرد و به نوعی رنگ‌های سبز و زرد و سفید و آبی رو به خاطرات همون تیم نیوتون هیث سپرده بودن. اما توی سال 1922 این تیم برای این‌که تغییراتی رو توی پیراهن خودش اضافه کنه یک حرف V به رنگ قرمز(حرف اول کلمه victory به معنای پیروزی) رو اطراف یقه خودش اضافه کرد و این طرح رو به مدت چند فصل روی لباس خودش حفظ کرد.
سال 1934 بود که منچستر قصد کرد باز هم انقلابی رو توی طرح پیراهنش ایجاد کنه، بخاطر همین اونا از رنگ قرمز فاصله گرفتن و پیراهنی به رنگ آلبالویی و سفید راه راه به تن کردن که با مخالفت و اعتراض شدید هواداراشون روبه‌رو شدن و در نیم فصل به همون ترکیب رنگ قرمز قبلی برگشتن.

لباس شیاطین سرخ همواره یاد آور تاریخ منچستر

طراحی‌های کیت منچستریونایتد تو سال‌های اخیر همیشه نشونه‌هایی از پیشینه این باشگاه، پیشینه‌ی شهر منچستر و لباس‌های قدیمی این تیم رو شامل می‌شده و سعی شده که قدمت تاریخی این تیم رو بارها بارها به یاد نسل‌ جدید هواداران این تیم بیاره.

از طراحی‌های خاص لباس این تیم میشه به طرح لباس فصل 2012-13 این تیم اشاره کرد که طرحی از جنس پارچه کتان گینگهام الهام گرفته شده بود که به نوعی نماد شهر منچستر در زمان انقلاب صنعتی به شمار میره. به جز میشه به بازگشت طرح V به روی پیراهن منچستر یونایتد در سال 2010 و همچنین نمادی از ریل‌های راه آهن به روی کیت 2019 اشاره کرد.

پیراهن دوم منچستریونایتد اغلب به رنگ سفید با شورت ورزشی سفید و جوراب‌های ورزشی سیاه بود اما همانند تغییرات گسترده در کیت اول این تیم استثناعاتی هم در مورد کیت دوم منچستریونایتد وجود دارد. استفاده از رنگ صورتی کمرنگ که یادآور رنگ روزنامه‌ای قدیمی در شهر منچستر بود در سال 2019یا استفاده از رنگ خاکستری در فصل 96-95 جزء رنگ‌های خاص مورد استفاده این تیم برای لباس دوم منچستریونایتد محسوب می‌شوند.

لباس آبی رنگ منچستر

یکی دیگر از لباس‌های دوم خاطره‌انگیز منچستر، لباس آبی رنگ آن‌ها در فصل 2008-09 بود که به مناسبت چهلمین سالگرد قهرمانی آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا طراحی شده بود و پیراهن این تیم را برای اولین بار به رنگ یک‌دست آبی تغییر داد و در آخر هم منچستریونایتد توانست در همان سال برای بار سوم با مربی افسانه‌ای خود سرالکس فرگوسن فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://vintagesport.ir/?p=29215
لینک کپی شد