0
سبد خرید خالی است.
logo
منو
logo
logo

تاریخچه باشگاه آث میلان از تولد تا به امروز!

شانزدهمین روز از ماه دسامبر سال ۱۸۹۹ روز تولد یک افسانه توی ایتالیاس. وقتی “آلفردو ادواردز” و “هربرت کیپلین” انگلیسی روی پروژه‌ی تاسیس باشگاه «کریکت شهر میلان» با هم به توافق رسیدن، فکرش هم نمی‌کردن که چندسال بعد این باشگاه تبدیل به بخشی از افسانه‌ی همیشه جاودان شهر میلان بشه.

پرافتخار مثل آث میلان

اَسوچیاتزیونه کالچو میلان، یا A.C MILAN (آ.ث میلان) پر افتخارترین باشگاه ایتالیایی تو رقابت‌های اروپایی و دومین تیم پر افتخار لیگ قهرمانان اروپا (چمپیونز لیگ) با هفت قهرمانی بعد از رئال مادرید با سیزده قهرمانی به حساب میاد.

میلان تا به امروز با کسب ۱۸ قهرمانی تو رقابت‌های یوفا و فیفا، جزو چهار باشگاه موفق دنیا به حساب میاد.

این تیم تا به حال تونسته علاوه بر هفت قهرمانی چمپیونز لیگ، ۲ بار قهرمانی تو جام برندگان جام اروپا، ۵ بار قهرمانی تو سوپرجام اروپا، ۳ قهرمانی تو جام بین قاره‌ای و ۱ بار هم قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رو تجربه کنه و از این نظر یکی از پرافتخارترین تیمای اروپا و جهان به حساب میاد.

روسونری ها یا شیاطین سرخ ایتالیا با ۴۸ جام رسمی نسبت به رقیب‌های سنتی خودشون اینترمیلان و یوونتوس تو رتبه‌ی بالاتری قرار دارن و با همین پشتوانه، سال‌های ساله که خودشون رو پادشاه لیگ سری آ ایتالیا می‌دونن.

دربی معروف شهر میلان

از بازی‌های مهمی که هر سال آث میلان توی اون حضور داره و توجه هر فوتبال دوستی رو به خودش جلب می‌کنه میشه به دربی معروف شهر میلان، “دلا مادونینا” اشاره کرد که بین دو تیم بزرگ و محبوب شهر میلان یعنی اینتر و آث میلان برگزار میشه.

ورزشگاه خانگی آث میلان

نام ورزشگاه خانگی آ‌ث میلان استادیوم «سن سیرو» هستش که اون رو به‌طور مشترک با رقیب خودش استفاده می‌کنه، اولترا فن‌های آث میلان که با اسم‌های “فوسا دی لئونی” (یکی از قدیمی‌ترین جامعه اولترا فن‌های ایتالیا) و “بریگیت روسونره” شناخته می‌شن توی بازی‌های خونگی این تیم سن سیرو رو به جهنمی برای رقبا تبدیل می‌کنن.

از چهره‌های سرشناس این باشگاه تو طول تاریخ میشه به فرانکو باره‌سی، چزاره مالدینی، پائولو مالدینی، آندری شفچنکو، کاستاکورتا، رود گولیت، مارکو فان باستن، کلارنس سیدورف، کاکا، فیلیپو اینزاگی، فرانک ریکارد، آنچلوتی، نستا، گنارو گتوزو، دیوید بکهام، رونالدینیو و… اشاره کرد.

شماره هایی که در میلان بایگانی شد

روسونری‌ها تو اقدامی قابل توجه دو شماره خودشون رو به پاس قدردانی از دو کاپیتان محبوب و وفادارشون برای همیشه بایگانی کردن؛ شماره ۶، که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۷ به فرانکو باره‌سی کاپیتان اون روزهای آث میلان تعلق داشت و شماره ۳، که از سال۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ به همراه بازوبند کاپیتانی تن پائولو مالدینی بود برای همیشه توی این باشگاه بایگانی شد

کیت جذاب میلان

اگه شما هم علاقه‌مند به کیت‌ کلاسیک آ‌ث میلان هستید این مطلب رو تا انتها مطالعه کنید

لباس تیم آ‌ث میلان از اولین روزهای تاسیس خودش تا به امروز از نظر رنگ و طراحی تفاوت خاصی با گذشته خودش نداره.

هربرت کیپیلین مالک و بنیانگذار انگلیسی باشگاه فوتبال آ‌ث میلان برای لباس این تیم ترکیب دو رنگ قرمز و مشکی رو در نظر گرفت، اون این دو رنگ رو به عنوان نمادی برای باشگاه فوتبال میلان انتخاب کرد و لقب “شیطان” هم برگرفته از همین انتخاب رنگ پیراهن هست.

کیپلین رنگ قرمز رو به عنوان نماد “شیطان” و رنگ مشکی رو برای ایجاد “ترس” توی دل رقبا انتخاب کرد و همین باعث شد که این ترکیب رنگ به DNA این باشگاه تبدیل بشه.

تیم فوتبال آ‌ث میلان برای انتخاب طرح کیت اول خودش معمولا انتخاب سختی رو نداره و هرساله از ترکیب این دو رنگ به صورت راه راه قرمز و مشکی برای انتخاب لباس اول خودش استفاده می‌کنه، اما طراح‌ها برای این که توی لباس‌های هر فصل تنوع ایجاد کنن توی تعداد خط‌های قرمز و مشکی تغییراتی ایجاد می‌کنن تا هر سال طرح جدیدی به دست هوادارای باشگاه آ‌ث میلان برسه.
یکی از طرح‌های خاص و جذاب کیت اول آ‌ث میلان
این باشگاه برای کیت سال 20-21 بود که از طرح کاشی‌کاری‌های قدیمی ایتالیایی در طراحی اون الهام گرفته شده بود.

کیت دوم آ‌ث میلان معمولا به رنگ‌ سفید طراحی می‌شود اما طراحان برای کیت سوم میلان از رنگ‌های خاص‌تری مانند سیاه، زرد، آبی، قرمز، نقره‌ای، طلایی و… استفاده کرده‌اند.

نکته‌ی جالب در مورد کیت دوم آث میلان این است که این باشگاه تاکنون ۶ قهرمانی از هفت قهرمانی خود را با پیراهن سفید یا دوم خود بدست آورده است و تنها یک مرتبه موفق شده که با کیت اول خود فاتح رقابت‌های اروپایی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://vintagesport.ir/?p=29014
لینک کپی شد